Google-advertenties vinken uit voor de 'slimme functies' van Gmail om toezichthouders gerust te stellen

Gmail-gebruikers kunnen zich eindelijk gemakkelijk afmelden voor 'slimme' functies die hun persoonlijke gegevens gebruiken om de ervaring te verbeteren, zo heeft het bedrijf aangekondigd, omdat het toezichthouders over de hele wereld wil geruststellen dat het echte gebruikerskeuze biedt over hoe het gegevens verwerkt. .

Zodra het is gestart, zal een enkele instelling in Gmail gebruikers vragen om te beslissen of ze 'slimme functies' voor hun e-mailaccounts willen uitschakelen, waardoor de personalisatie van functies, waaronder Smart Compose en Smart Reply, wordt uitgeschakeld. Met een tweede instelling kunnen gebruikers zich ook afmelden voor het delen van hun Gmail-gegevens met andere Google-services zoals Maps en Assistant.

"In de komende weken lanceren we nog een andere manier om je controle te geven over je gegevens en de Google-ervaring, met een nieuwe instelling voor slimme functies en personalisatie in Gmail", aldus Google in een blogpost.

"De mogelijkheid om sommige van deze individuele slimme functies aan te zetten (of niet) is niet nieuw," zei. "Wat nieuw is, is een duidelijkere keuze voor de gegevensverwerking die ze mogelijk maakt. Deze nieuwe instelling is bedoeld om het begrijpen en beheren van dat proces te verminderen, gezien wat we hebben geleerd van onderzoek naar gebruikerservaringen en de nadruk van regelgevers op begrijpelijke, bruikbare gebruikerskeuzes in plaats van gegevens. "

Het is onwaarschijnlijk dat de nieuwe opties de betrekkingen tussen Google en regelgevende instanties in de EU en de VS volledig zullen gladstrijken, die het bedrijf al lang bekritiseren vanwege privacy-instellingen die gebruikers theoretisch de mogelijkheid bieden om zich af te melden voor gegevensgebruik, maar die in de praktijk moeilijk te gebruiken zijn - en gemakkelijk per ongeluk omkeren.

Als je een probleem hebt met je gmail-account, bezoek dan onze website  Gmail ondersteuning Nederland

Post a Comment

0 Comments